perjantai 2. tammikuuta 2009

"Niinku mikäkin vitun idiootti."

Minä en aina ihan ymmärrä. En ymmärrä itseäni, en miehistelyä, en naisten aivoituksia, en yleistä logiikkaa, en mitään. Tällä kertaa en nyt lähinnä ymmärrä naisia enkä itseäni.

Naisilta välillä tuntuu puuttuvan kyky ymmärtää tätä ensimmäistä kotimaista kieltä. Kuullun- ja/tai luetunymmärtäminen olisi hyvä tietenkin ottaa haltuun mutta näin ei vain tunnu tapahtuvan. Pari malliesimerkkiä.

1. Osa teistä itsepintaisista lukijoista saattaa muistaa tapaus D:n. Vietettyämme massiiviset treffimme, hän seuraavana päivänä lähestyi minua tekstiviestillä: ”Haittaisiko sua jos mä olisin todella ihastunut suhun?” Vastasin hänelle kutakuinkin seuraavin sanavalinnoin: ”Ei tietenkään, ikävää tosin, että tunne on kovin ohimenevä. Yleensä noin viikon jälkeen olen vain hämärä muisto takana horisontissa.” Hän väitti asian olevan tällä kertaa aivan toisin. Kuinkas sitten kävikään?

Aivan. Noin viikko ja kommunikaatiotiet olivatkin laitetut poikki. (Hänen toimestaan toim.huom.)

2. Kun olen joskus jossain joutunut kuvailemaan itseäni sanoin (en osaa piirtää), olen käyttänyt hyvin tosia termejä ja painottanut faktaa, että en ole oikeasti kovinkaan kummoinen mies, ensivaikutelma vain saattaa hieman huijata. Tähän yleensä saan vastauksen: ”Vaatimattomuus kaunistaa. ;)” En ole keksinyt tapaa olla enemmän rehellinen, ei oikein varmaan edes voi.

Tänään minulta kysyttiin kannattaako minuun ihastua. Vastasin totuudenmukaisesti että todennäköisesti ei kannata. J. lupasi laittaa asian harkintaan. Toivottavasti harkitsee hyvin ja pitkään sillä en näe tässä mitään tulevaisuutta. Olen kammottava hirviö varmasti monen mielestä, mutta minulla on huomenna treffit. Seuraavan henkilön kanssa. Mitäs siihen sanotte? En ole ikinä osannut olla mikään sarjadeittaaja, enkä totisesti kuunaan haluakaan osata olla. Tästä nyt sitten muodostuu oikea todellinen ongelma. Kuinka minä voin tästä tilanteesta saattaa itseni kunnialla ja toisia ihmisiä satuttamatta pois? Vihjeitä otetaan vastaan myös.

Ja koska Nuu laittoi oman merkintänsä loppuun haasteen listauksesta, listataan nyt sitten myös oma pieni iloinen lista:

  1. 10000 (Nuun kävijälaskurin lukema omalla kohdalla)
  2. vieroitusoireet (etäiset merkit todellisesta elämästä)
  3. itseinho (todellisemmat merkit todellisesta elämästä)
  4. kananugetit ja ranskalaiset (eilisen ja tämän päivän menu)

Ja totutusti haastan aivan kaikki. Myös sinut siellä Kuopion seudulla. Ja sinä myös siellä Kajaanissa. Tehkää hyvin.

9 kommenttia:

  1. oo! mun pitää keksiä sulle joku palkinto, kerran olit 10000. kävijä.

    tiedätkö, on tosi vaikea hyväksyä sitä, että joku tykkää. mulla oli tähän joskus joku hieno laini, mutta en muista sitä.

    VastaaPoista
  2. Tällä kertaa ei kyse ole hyväksymisestä, kyseessä on tietynlaiset asiat jotka kahden päivän jälkeen ovat jo painamassa mieltäni. Tämä ei povaa mitään hyvää tulevaisuuden kannalta.

    VastaaPoista
  3. mun täytyy siis kuulla tää juttu.

    niin ja mun ei ehkä auta moralisoida noiden treffien suhteen, deittasin yhteen aikaan kolmea poikaa samanaikaan, ja kutsuin niitä niiden autojen merkkien nimillä. paitsi yhtä veneeksi, koska sillä oli venekin.

    VastaaPoista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Toi mun äskeinen kommentti oli sun puolella mutta poistettiin siksi kun oli niin syvää paskaa.

    Eli ei mitään stressiä niistä toisista treffeistä mun mielestä, niin kauan kun toista ei kunnolla tunne on turha sulkea mitään mahdollisuuksia pois, etenkään jos alkaa olla epäilyksiä.

    Ja tilanteista pääsee mun mielestä parhaiten ulos kertomalla totuuden, se on myös se kunnioittavin tapa toimia kun kerran aikuisia ollaan. Eli sano jotain, mikä on totta mutta jotain, minkä pystyisit itsekin vastaanottamaan ilman että tarvitsisi vetää leka viskiä? Esim. mun mielestä vanha kunnon "tästä ei nyt oikein taida tulla mitään" on varsin toimiva." Sehän on tottakin, n'est-ce pas?"

    VastaaPoista
  6. Ei se kommentti ollut syvää paskaa, vaan erittäin hyvä ja paikkaansapitävä. Onneksi se on s-postissa tallessa.

    Ehkä annan pahan kiertää ja ignooraan vaan, kuten aikuiset naiset kohdallani yleensä tekevät. :D

    VastaaPoista
  7. Pyh, etkä ignooraa, alkasit vaan vihata itseäsi. Et alennu selkärangattomien nilviäisten tasolle vain siksi että niitä on enemmän. Ole ylpeä nisäkäs!

    Ai jaa, ne näkyy sähköpostissa:( Vittusaatana:D En muistanu.

    VastaaPoista
  8. Ai niin, ja sun kannattais muuten ehkä oikeesti opetella piirtämään...

    VastaaPoista
  9. Mulle riittää tää edes auttava (vaiko edesauttava, ehe ehe!) verbaalinen ulosantini. Jos kaiken tämän lisäksi vielä piirtäisin, joutuisin varmasti suurempiin ongelmiin.

    VastaaPoista